Pe cele mai proaste mâini
Totul pare a se
stinge – așa, într-un provizoriu asfințit-noapte de 8-12 ore, și numai poftele
politicienilor se reaprind în periodicul apogeu devastator.
Nu mai e nimic de
făcut. Dumnezeu ne-a lăsat pe cele mai proaste mâini din câte ar fi fost
posibil. Ne potopesc miliardele de semnături pe care, nictemer, politicienii
lumii (nu și luminilor) le pun pe fleacuri; iscăliturile lor cinice ca niște
râme-blitz fecundate de limacșii decepției și stupefacției, încercate încă de
mesopotamianul Ghilgameș – el singur sieși și Tigru și Eufrat(e) –, când
șarpele apelor subterane îi fură lotusul nemuririi, mult mai a naibii fiind
această eutanasie lent-iminentă a curviștiniei zise comunizmodemocrație
(specific autohton), fecundată de politicieni impotenți împroprietăriți cu ce
le poftește lipsa de inimă și blegismul generalizat – adică de stat.
Nu mai e nimic de
făcut, de montat, când deja ochelarii de cal ai secretarului de partid al
„democrației” pruto-nistrene, dar și bucureștene fac parte din craniul
acestuia; ochelari concrescuți cu scheletul feței ciudat de nimicspunătoare.
Ce creier mic! –
i-a alunecat în mandibulă – să fie mai scurtă distanța de la i(u)dee la limbă,
de la sămânță seacă la trăncăneală.
Ei ne asigură
coșul zilnic de inepții, încât multă lume pur și simplu își pierde pofta de
mâncare, astfel economisind gologanii (golobanii) disprețului,
înjurăturii urbane și sudălmii de cătun, de unde – de altfel – zilele acestea a
venit un răvaș imperativ: „Faceți ceva cu ei!”
...Dar nu mai e
nimic de făcut, decât această leșietică dorință de a-i avortovomita din
text sau, poate, din simplisimele și – uneori – inocentele, defloratele cuvinte
ale cubofuturiștilor lumii, peste care la Mănăstirea Căpriana (ce are deja de
co-ctitor un mahăr comunist!) ar da cu mătăuzul bidinelei Picasso, dar mai
abitir Dalí totuși.
Pseudo tratat filosofic
1
Să presupunem că viața și nemurirea… Ba nu: să presupunem că Dumnezeu… Pardon –dar până acum ce am făcut?
2
Pentru
adevăr trebuie să lupți pe viață și pe moarte. Iar dacă ești în stare – pe
viață, pe moarte și pe nemurire, chiar dacă unii inși insinuează sarcastic:
–
Nemuritorii la ce vârstă ies la pensie? Sau, în cazurile lor și de la caz la
caz, e la propria discreție?
Alții, și
mai căpoși, spun că unele văduve își supraviețuiesc genialii soți nemuritori...
În fine,
Ivan Turbincă Nemuritorul nu avu pe cine să lase văduvă (doar decât armata la
împăratu`...), astfel că, de cum află că în pădure va veni rusul ăla
nemuritorul, cucii zboară aiurea, să nu moară bieții de ei de tot numărat și
iar numărat, fără capăt, în trei, patru ture, non-stop...
Apoi, odată ce veni vorba (și... nemurirea) de Ivan Turbincă, cel care a pus neagra moarte la negru rost și la ros pădure bătrână, eu sunt sigur că cea cu coasa pe umăr la o adică poate fi chiar și o blondă, sau o roșcată pistruiată, doar în – sau fără – bikini, însă motivul și efectul vizitei sale fiind exact aceleași ca și în cazul cosașei din clișeu, care desalinizează, depiperizează situații, destine, biografii, nemurire etcetera…
3
În ce mă privește – priviți ce de-a larve de purpur (bineînțeles – ale
autoironiei) îmi populează mocnitor-vegetativ inima... Până la urmă, de aici se
va zburătăci un roi de fluturași purpurii, un fel de molii ale nemuririi, luate
și ele de viteza de trecere a ceea ce om-lumină-și-frumusețe este și doar
însuși hazardul mai poate frâna din când în când, încât, de cum se reduce cât
de cât viteza, lumea se scutură precum o găină ce se ridică din praf și – ce
alta să facă? – iar prinde a se gândi la nemurire – ah, nemurire, dulce-amară
zăbavă, pe când pare a fi atât de clar: nemuritori pot fi doar nenăscuții. Sau
poate absența celui care nu s-a născut este eternă, dar nu nemuritoare?...
Oricum, această situație predispune la imaginație – undeva tărâmurile fără cimitire ale, pur și simplu, nemuritorilor – adică lor deja nu le va fi dată a doua, a treia (etc.) reîntoarcere în rudimentare necropole de țară, de țări, de patrii, deoarece îngerii nu schimbă cimitirele precum escadrilele aerodromurile.
4
De la acum – la cândva; cândva – totdeauna ar putea fi inclus ca sinonim al nemuririi (dacă aceasta există) și eternității care, indiscutabil, se co-există; eternitatea nu depinde nici într-un fel de viață, nemurire sau moarte, prezență sau absență; ea poate fi până și numai spațiul vid de timp, durata putând însemna cu totul altceva decât timp.
5
O fi fost
și din cei care ar fi confundând suicidul cu
primul gest la ușa nemuririi... Dar, oricum, despre cei morți – nimic
sau numai de bine. Despre nemuritori – orice. Unde
mai punem că toate ființele și
ex-ființele sunt egale în fața nemuririi, pentru
că pur și simplu aceasta, nemurirea, nu le privește.
Cu toate
astea, omul continuă a fi atât de neștiutor, dar mai ales – hazliu, sau poate –
iresponsabil, încât poate spune și re-spune orice, spre exemplu: nemurire,
nemurire, nemurire...
Început
de testament
Tăcută?... Aproape
rostită... Sentențios, renunță la prea mult, îmblânzindu-se, eliberându-se.
Partea de semne
din lianele hieroglifelor, primarul lor rang de mister, de acolo încoace
înțelegerea că umana conștiință va fi în continuare tabula scripta,
răsucită sul în jurul eternului mister inaccesibil, de unde nu e decât un pas
până la falsa aură de supra-om, supra-geniu.
Poliția secretă ia
amprentele digitale de pe papirusuri – excepțională suprapunerea de
păienjenișuri lăsate de autori, copiști, cititori, faraoni. În timp și
civilizații, luarea amprentelor drept micșorare a distanțelor, a împuținării
interogațiilor, ambiguităților – deci, nu e obligatoriu ca manuscrisele,
blazoanele, scarabeii să sugereze mesaje (oarecum des...) descifrabile: de
regulă, eternitatea e ceva ce se curmă chiar la începutul test-amen(t)ului.
– Dar cine ești
tu, eternitate?
Tăcere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu