miercuri, 8 iunie 2016

Un tânăr poet rus: VLADIMIR KORKUNOV





Dumnezeu

Este imposibil să nu existe Dumnezeu
pur şi simplu el nu-şi poate lua ochii de la trifoiul
care a crescut în umbra unui evlavios
şi a rămas niţel în urmă


*     *      *

pentru a te citi iubito
eu nu am nevoie de lumină


*      *      *

aş vrea să vorbim într-o singură limbă
să avem o limbă la doi


*     *      *

filologii-amanţi
seară de seară
sunt preocupaţi de textualism


*      *      *

cânt greşeşti faci umbră pământului
când mori o pierzi


*       *      *

acul se îneca în pernuţele degetelor
şi când plesnea pielea
lui i se părea că cineva strigă
„om peste bord”


Centon

eu stau la geam dincolo de el un plop tremurător
de care s-a spânzurat iuda


*     *     *

să mă las la voia-ntâmplării
luând-o orbeşte pe urmele tale


*     *     *

sesizând ceva neînţeles de fragil
tu


*      *      *

pielea ta
mi se memorează
doar noaptea



*      *     *

ţine-mă minte pentru că
nu se ştie ce se poate-ntâmpla


*     *     *

singurătate
e al timpului vagon de tren
deraiat


*     *     *

insomnie
dă-mă pe mine mie însumi
de medicament


*     *     *

să plecăm la noi înşine
unde am pute să ne întâlnim
tu cu tine
sau eu
cu mine


Infidelitate

tu
două litere
t şi u
dar iată că deja-s patru


Dragoste

înţelegeai
ştiai
credeai
iubeai
iubito
adorato
dragă
scumpo
iar acum pune semnele de interogaţie şi citeşte din nou


*      *      *

Art no
standard
artă
te isca
futuriza
fu ism
diletant
delete


*      *      *

Morala e metafizică,
avalanşa entropică sporeşte bezna necunoscutului,
iar tu – gnoseologia mea –
ştii că eu nu ştiu nimic:
ca un mic animal orb, eu cred şi convieţuiesc cu tine,
în speranţa să ating totuşi aceste alunecătoare buze disperate,
de a ne atinge piept la piept,
pentru că nu cuvintele, ci – inimile
să ni se audă tot mai distinct la unison,
cu cât pentru trecut ar rămânea tot mai puţin loc…

…când te apropii tu, mi se pare
că L-aş îmbrăţişa pe Dumnezeu, invitându-L în alcov…

Nu, nu, aceasta nu e blasfemie!
Odată ce tu eşti unica sferă a cunoştinţelor mele,
însemnă că eşti Dumnezeul meu.
Iar lezarea sentimentelor mele de credincios
ar însemna să recunosc un alt Creator.

…când te privesc, văd o inimă sângerândă
pe care atât de mult aş vrea să o ocrotesc, cuminecându-mă…

Fiece îndrăgostit e fără apărare,
ca o creatură în faţa Creatorului;
şi chiar uniformitatea existenţială după Deleuse
eu o voi exprima pe nou – prin tine,
substituind fragilitatea vieţii
cu fidelitatea şi inevitabilul.

…voi împreuna sensibilitatea şi ciudăţenia
sperând că de această dată nu voi da în falset…

Mă frământ în faţa monitoarelor,
fără a mă hotărî să-ţi scriu
cât de tare – chiar în aceste clipe –
fluturele dărapănă inima să iasă din ea…

„…asta e cum am deveni efemeride ce ar extinde fatal
timpul şi ar reduce distanţele…”

De fiecare dată, la despărţire, închid ochii
(tu totdeauna te afli în partea interioară a pleoapelor!),
şoptind: „***, de-ai şti ce mult te iubesc”.

[Mesajul dvs. nu a fost transmis. Acest text este expediat de robot. Alte mesaje,
trimise pe aceeaşi adresă, nu vor fi luate în consideraţie de serviciul web.]


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu