luni, 23 februarie 2015

ANTOLOGIE ANNA AHMATOVA ÎN ROMÂNEŞTE

La editura bucureşteană "Tracus Arte" (director: Ioan Cristescu) în câteva zile apare antologia de poezie a Annei Ahmatova "Mătănii", pe care am tradus-o pe parcursul mai multor ani.  L.B.


                                             MUZA


Când aştept venirea ei, târziu, în noapte,
Mi se pare că viaţa de-un fir de păr atârnă.
Ce sunt onoruri, tinereţe, libertate
În faţa musafirei cu flautul în mână?

Şi iată intră. Aruncă pledul de pe mine,
Mă priveşte atent cu ochii ca de zeu.
O întreb: „Tu i-ai dictat lui Dante terţine
Despre Infern?” Ea îmi răspunde: „Eu”.

1924


RĂSPUNS

Viaţa mi-i clară ca un izvor
Şi nu pot fi o prezicătoare, –
Pur şi simplu, eu nu pot cânta
Sub zăngănitul cheilor de închisoare.

1930



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu