joi, 12 mai 2016

DIN MINIATURA POETICĂ RUSĂ (1)



Viktor ADRAGA    (n. 1970)
 

 *      *      * 

uneori eu uit 
sunt om 

după care mult timp privesc în oglindă
căutându-mi o denumire potrivită
 
 
*      *     *
 
el avea un nume
răsucit spre interior
 
nimeni nu ştia cum îl cheamă
nici chiar el însuşi
 
           
            *     *     

gândurile
o iau
care şi încotro

asemeni

degetelor
unui pianist
virtuos

care curăţă
cartofi


*     *     *

o nouă prostie

fixată pe hârtie

arată
mult mai bine
decât aceeaşi prostie

rostită cu voce tare


*      *      *

în jurul meu
oameni
în halate negre
cântă
melodii ciudate
dau din mâini
sar

ba nu
nu sar

pur  şi simplu
vântul
flutură
privirea mea


*     *      *

niciodată
nu mi s-a întâmplat
să dau de vreun
cartof care vorbeşte

şi totuşi
de fiecare dată
când
la bucătărie
deschid
pachetul cu legume
trag cu urechea

dar dacă?...

Traducere: Leo Butnaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu