miercuri, 4 mai 2016

MAPAMOND. DIN CELE MAI FRUMOASE POEME



Traducere, prefaţă, tabel cronologic şi note de
Leo Butnaru

Anna AHMATOVA

 

 

Muza


Când aştept venirea ei, târziu, în noapte,
Mi se pare că viaţa de-un fir de păr atârnă.
Ce sunt onoruri, tinereţe, libertate
În faţa musafirei cu flautul în mână?

Şi iată intră. Aruncă pledul de pe mine,
Mă priveşte atent cu ochii ca de zeu.
O întreb: „Tu i-ai dictat lui Dante terţine
Despre Infern?” Ea îmi răspunde: „Eu”.

1924


Profeţie


Am văzut acea coroană-acoperită cu aur...
Astfel de cunună nicidecum nu râvnesc!
Pentru că ea a căzut în mână de fur
Şi că ţie deloc nu-ţi merge, gândesc.
Încordat arcată din ramuri de mărăcine
Deasupra-ţi va luci coroana nepotrivită.
Nu e grav că stropii de sânge ca mâine
Îţi va răcori fruntea moleşită.

1924



Traducere de Leo Butnaru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu